Monday, August 9, 2010

To infinity!


Så har jeg endelig ankommet statene! Wuhu!
Været er nydelig, byen er stor, menneskene mange, skoene er utslitte, og jeg elsker det.
Akkurat nå sitter jeg på det slitene hostellet (Fresh Hostel) i øvre del av New York.
Til nå har vi fått sett Time Square, Sentral park, Wall street, Staten Island, Greenwich, og alt for mange andre steder.
Det er helt sykt mye å foreta seg i denne byen. Vi har prøvd å få en bit av det beste som har vært: live comedy, live Jazz, chilling i sentral park, poteter til frokost og utelivet.
Metro systemet er villt stort, men veldig oversiktelig, noe jeg er mildt overrasket over siden størrelsen på systemet dekker Oslo, drammen og fredrikstad i samme slengen.
De sene kveldene ute i Greenwich har vært fantastiske til nå, men det gjør en også sliten nok til å sove en uke i strekk.
Jeg har lovet bilder, men mangler enda kabel til kameraet. Det kommer om ikke så lenge, men tror jeg er nødt til å vente til jeg er i Berkeley før jeg gjør noe med det. Til den tid kommer har jeg satt opp dette bilde jeg fant på Google som gir en glansfull oversikt over metrosystemet.

Håper forøvrig tiden til dere andre i norge er like bra som min. Amerika overasker positivt på de fleste områder! Kaffen er ikke ille, maten er god, prisene er moderate og menneskene er stort sett hyggelige.
Det eneste som skuffer veldig er den lokale øllen i NY. Note to self; Om jeg besøker Ginger Man igjen, ikke bestill det hjemmebryggde øllet. Det smaker som en blanding av magesyre og kålrot.

Dette var første pepp-talk

The book.

No comments: