Friday, September 10, 2010

Dang! This place is huge!

The internet map. You are there.


Så sitter man her igjen, i den nogenlunde lille leiligheten, varm, svett og lite iver på å jobbe med noe som helst. Dagene går fort, og man blir stresset av å tenke på det. Som regel ender man opp med å gjøre ting man egentlig ikke skulle gjøre, som for eksempel å stikke på en studentbar etter forelesning, eller bare daffe i senga med laptoppen i skulderhøyde med en døv film surrende av sted. Slutt på snus gjør at man går over til andre, (jeg vil si moderate) alternativer, slik at helsa fortsatt holder seg på linje med en uttørket alkoholikerlever.

Men nok om alle de andre her nede.

Det har det seg slik at jeg endelig har valgt fag.
Pensumet på begge de to fagene, som nå står på "Things to do"-listen, er av stor interesse og ser ut til å kunne oppholde meg en god stund fremover.
Det ene faget er relativt kjennt for de fleste innenfor samfunnsvitenskap, så jeg skal ikke bruke mer tid på å fortelle om det enn å si at "Jo, Marx og Lenin har forskjellige måter å se på revolusjon på.".

Det ANDRE faget derimot er noe vi alle kan sette pris på. Det er ganske enkelt et fag om internett. Take that world! Her lærer vi om historien, språket, humoren, nettsteder, kulturen og interaksjonen mellom individer i nettforumer! Det er rett og slett latterlig. Professoren bruker ordene "N00b", "Win", "Epic", osv. Noe som forteller litt om hvorfor jeg på dagen bestemte meg for å hive bort organisasjonsfaget og hive meg på dette. Første forelesning var vi til og med innom 4chan. haha!
Akkurat når jeg trodde jeg hadde funnet ut hva samfunnsvitenskapen hadde å by på, kommer det opp et IT fag for samfunnsnerder. Kan si jeg er i godt humør nå.

Så; cheers for fri hver mandag og fredag! Halooo til episk samfunnsnerdeITfag hver onsdag!

Bare for å sette strek under hvor mye jeg setter pris på dette her, legger jeg ut en link som kan forklarer litt om akkurat HVOR nerdete jeg har en tendens til å være noen ganger. Her er min verson av fotball:

http://www.youtube.com/watch?v=yKyvnqfDC9M&feature=channel

1 comment:

Alexandra said...

Hey Pete!!

Vil bare si jeg veldig godt liker dine blogginnlegg :) Jeg og en annen norsk jente som ogsaa har mange venner i Berkely for oyeblikket lo godt!

Enjoy videre! Her har det ikke blitt saa mange frat-parties, men utelivet har jo kanskje litt mer aa by paa her. Men har ihvertfall faatt spilt Beerpong :)

Cheers